woensdag 30 juli 2014

Geen 100, maar 103 Pluisjes!!!

Bij Baby Knuffeldekens zijn na de 100 dekentjes nu ook de 100 Pluisjes gehaakt.

Iedere kersverse mama kan daar een gratis dekentje aanvragen en krijgt er als extra geschenkje nog een Pluisje bij. 

Omdat er mama's waren die een tweede dekentje bijkochten en elk kind maar 1 Pluisje kreeg, duurde het ietsje langer eer we daar de 100 bereikten. 

Ik toonde er hier al. En nu komt de rest.




















Zo worden ze hier gemaakt. Alle onderdelen voor 1 Pluisje, mooi in een bakje tot ze in elkaar gestoken worden. 




Omdat ik 100 een mooi getal vind, vond ik het toch tijd worden voor een adempauze. Ellen, de beheerder van het groepje zal nu de volgende 100 haken. Ik heb haar beloofd dat de 100 nadien dan weer voor mij zijn. 

Tijdens de voetbalperiode, haakte iemand een Belgïe dekentje. Daarom haakte ik voor onze noorderburen toen een Holland Pluisje.



De mama die het kreeg, was er heel blij mee.

En ook op een Facebookgroepje moet je af en toe een give-away doen. Bij 200 leden verloten we een grote Pluis. En bij 250 leden, zijn tweelingsbroer.






















En zo kom ik aan 103 Pluisjes voor Baby Knuffeldekens. 
Ik zal nog verder dekentjes haken en nog helpen achter de schermen. Maar de druk van elke week 5 Pluisjes te moeten af hebben is toch effe weg. 

En voor wie ook een leuk een leuk Pluisje wil haken, het patroontje komt van Stip en haak.

Ik heb nu dus weer wat tijd om al mijn andere hobby's terug op te nemen. 

Samen met mijn man heb ik vorige week, 3 dagen broodzakken uitgezocht en gesorteerd. Dozen en zakken vol heb ik hier de laatste maanden opgespaard en niet naar omgekeken. 
Nu overal de bodem en de lijmnaad uitgeknipt zijn, en ze mooi per kleur in dozen zitten, ben ik ze beginnen in stukjes scheuren van ongeveer 2 cm. 

Vandaag een eerste partij van 500 gram wit met lichtgrijze tekst opgekookt. Morgen wordt dit met de verfmenger tot een brei gemixt en dan kan het papierscheppen beginnen. 

Eindelijk zal ik jullie weer eens iets anders kunnen tonen dan haakwerkjes...

9 opmerkingen:

  1. Wat een schatjes!
    Veel succes met de broodzakken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amai Jeanine, ik denk dat je nu wel blaren op je vingers hebt.
    Ze zijn heel mooi, al die kleurtjes, geweldig !
    Proficiat met het mooie project.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, petje af Jeanine!
    Ze zijn super mooi geworden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Pff, wat een werk, kan me voorstellen dat je het zat bent. Een enorme pluim voor deze prestatie!
    Veel plezier met papier scheppen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die heb je weer heel mooi gemaakt 103 pluisjes dat is heel veel werk ...
    Maar er is nu tijd voor je andere hobbys ...veel susces met het papier scheppen ...ben benieuwd na je volgende blogje ...fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een doorzetter ben je geweest.
    Nu iets anders doen is heel goed.
    Veel plezier ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Konijntjes kweken gaat goed! Dikke proficiat hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. leuke blogje ik zag u via andere bloggers...zal zeker terug komen..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, Jeanine, wat heb jij veel pluisjes gehaakt! Knap dat je dat hebt volgehouden. Ik denk dat je nu met extra plezier even weer met wat anders aan de slag gaat. Hoewel, het doet ook veel plezier om anderen blij te maken met een zelfgehaakt cadeautje!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor al de fijne berichtjes.

Groetjes,
Jeanine