donderdag 26 september 2013

Geruild en gekocht

Dit popje maakte ik voor Mieke. 





















Deze mooie kaarten kreeg ik van Mieke. Ze wilde in ruil graag een gehaakt popje die op haar leek. Kort grijs haar, een witte T-shirt en een spijkerbroek. En als het kon, iets handwerkerigs erbij. Ik maakte een popje zoals ze beschreven staan in dit boekje. Ik haakte een klein mandje en stopte er een paar bolletjes wol in. Ik hing ook een bedeltje aan de tashanger in de vorm van een bolletje wol. Een echt handwerkvrouwtje dus. 



In dit doosje vertrok het vrouwtje richting Nederland. Ondertussen is het pakje toegekomen en Mieke schreef er een berichtje over op haar blog Mieke Quilt.


 

En vandaag kwam er weer een hele mooie kaart toe. 











Dit is niet zo maar een kaart, het is een echt kunstwerk.  Deze mooie zentanglekaart komt van Madeleine. Ze zag op mijn blog dat ik mooie handgemaakte kaarten verzamel, en ze wilde er graag eentje voor mij maken. Wie nog meer zentangle wil zien moet echt eens haar blog Make Art Be Happy gaan bezoeken. Madeleine maakt prachtige dingen. Ik volg haar al een tijdje. En ik kijk altijd met heel veel bewondering naar haar prachtige tekeningen. Ze gebruikt ook altijd zo prachtige kleuren. Je word er echt happy van...
Nu heb ik mij laatst een boekje gekocht over zentangle om eens zo iets te leren maken. Maar vooraleer ik zoiets kan zal er beslist nog veel tijd over gaan. 
Bedankt Madeleine!!! Ik ben er echt heel erg blij mee. Een pronkstuk in mijn verzameling

En zondag gingen we naar de zandfeesten in Brugge. Er stonden heel veel kramen. Maar heb enkel twee bolletjes blauw haakkatoen gekocht. 
Ik ging eigenlijk naar daar om het halssnoer op te halen die ik kocht op De beParkte Oplage in Antwerpen. De mevrouw zou het voor mij wat langer maken en ik kon het in Brugge gaan ophalen omdat ze daar dan ook met een kraam stond. 























Eindelijk kan ik het gaan dragen. 














Mijn dochter kocht toen een mooi armbandje. En de liet het ook wat verbreden. 



Beide juweeltjes zaten in een mooi etuitje.

8 opmerkingen:

  1. Wat een schatje die je voor Mieke hebt gemaakt. Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je een leuke hanger gemaakt, met het handwerkvrouwtje! Leuk om zo spulletjes uit te wisselen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk die sleutelhangers met haaksels! De halssnoer en armband zijn bijzonder, mooi. groetjes Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een leuk popje als tashanger heb je gemaakt en
    het halssnoer vind ik wel prachtig en speciaal, tof!
    Nog een fijn weekend, liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ow, dat poppetje is leuk!
    Je hebt weer een prachtige kaart gekregen, heel bijzonder!
    Ook je ketting is heel mooi, fijn dat het langer gemaakt kon worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig dat popje dat je maakte!
    Trouwens ook een heel mooie, bijzondere kaart heb je gekregen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie sieraden ! En een heel bijzondere kaart? En ook zo'n leuke ruil.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie juweeltjes, gaan jullie prachtig staan! En sleutelhangertje is weer prachtig, evenals de kaart die je kreeg. Fijn!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor al de fijne berichtjes.

Groetjes,
Jeanine